2021. március 31., szerda

2021.03.21. Révész Lajos és Szilvia – Véletlen – vezetés, vágy – valóság! Kérdezz, hogy célba érj!

„Az embernek az értelme terveli ki útját, de az Úr irányítja járását.” Példabeszédek 16:9



YouTube: megnyitás
Hang: megnyitás 

Minden élet egy út, ami valahol elkezdődik, és valahol véget ér. Közben pedig az útelágazások olyan helyzetet teremtenek, ahol szabadon dönthetünk ugyan a sorsunkról, de Isten – a mi kérésünkre – útba igazít, kiemelve minket ezzel az élet és a korszellem sodrásából.

Jövőnk tehát nem a véletlenen múlik: a bölcs ember útját Isten vezeti, a sodródót hamis értékrendek távolíthatják el rendeltetésétől.

Bölcs dolog valódi értékek mentén haladni, hiszen az értelmes élet az ember önbecsülését is javítja.

Az ember teremtettségénél fogva vágyvezérelt, hisz a célok és tervek is mind vágyakból születnek. Fontos azonban, hogy Istenre tekintsünk – célra tartsunk –, hisz így vágyaink Isten terveihez igazodnak. Bár az előttünk álló út nem mindig tűnik örömtelinek, Isten Szentlelke átsegít a nehézségeken.

Isten nem feltételezi, hogy mindent tudunk. Szívesen megválaszolja a legjelentéktelenebbnek tűnő kérdéseinket is! Kérdezni nem szégyen, nem csorbítja a méltóságunkat. Sokkal bölcsebb dolog Istentől tanácsot kérve dönteni, mint csupán rutinból emberi logikánkra hallgatni. Érzelmeink becsaphatnak minket, hamis valóságot mutathatnak. Kérdezzük Istent, ő tudja, mi a valóság!

A válaszokra sokszor várni kell, de a tudatlanságból elkövetett hibák sokkal több veszteséget okoznak, mint a várakozás. Már a tudatlanság beismerése is nyereség, az első lépés a cél felé.

Véletlenszerű sodródás vagy valóság?

Kérdezz, hogy célba érj!

2021.03.14. Révész Lajos – Örökségünk titkai

YouTube: megnyitás
Hang: megnyitás

Az Újszövetség arról szól, hogy hit alapján megkapjuk az új élet ajándékát, örökségét. Nem mi dolgoztunk meg érte, mégis a miénk lesz a végrendelkező halála után. Az Ószövetségben állatok vére kellett ahhoz, hogy a szövetség életbe lépjen, az Újszövetségben Jézus halálának a következménye, hogy örökösök lehetünk. Feltámadása után örököstársként belép a kapcsolatba.

Örökségünk egy részét a Szentlélek már ezen a földön feltárja előttünk: meglátjuk saját bűnösségünket, Krisztus váltságát és a minket körülvevő, kézzelfogható gyülekezetet. Személyre szóló örökségünk része a megtartás is, valamint a legnagyobb ajándék: hogy átvisz az életen az örökkévalóságba, ahol helyet készít nekünk.

2021.03.07 Révész Lajos – Úrvacsora

Amikor a következőkre rátérek, nem dicsérhetlek titeket, mivel nem javatokra, hanem károtokra jöttök össze. Mert először is azt hallom, hogy amikor összejöttök a gyülekezetben, szakadások vannak közöttetek, és ezt részben el is hiszem. Mert szükséges, hogy legyen közöttetek szakadás is, hogy a kipróbáltak nyilvánvalókká legyenek közöttetek. Amikor tehát összejöttök egy helyre, nem lehet úrvacsorával élni, mert az evésnél mindenki a saját vacsoráját veszi elő, és az egyik éhezik, a másik pedig megrészegedik. Hát nincsen házatok, hogy ott egyetek és igyatok? Vagy megvetitek az Isten gyülekezetét, és megszégyenítitek azokat, akiknek nincsen? Mit mondjak erre? Dicsérjelek ezért titeket? Nem dicsérlek. Mert én az Úrtól vettem, amit át is adtam néktek, hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, amelyen elárultatott, vette a kenyeret, és hálát adva megtörte, és ezt mondotta: „Vegyétek, egyétek, ez az én testem, amely tiérettetek megtöretik, ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.” Hasonlóképpen vette a poharat is, miután vacsoráltak, és ezt mondta: „E pohár amaz új szövetség az én vérem által, ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.” Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isszátok e poharat, az Úrnak halálát hirdessétek, amíg eljön. Azért, aki méltatlanul eszi az Úr kenyerét, vagy issza az Úr poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen. Vizsgálja meg azért az ember önmagát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból. Mert aki úgy eszik és iszik, hogy nem becsüli meg az Úrnak testét, ítéletet eszik és iszik önmagának. Ezért erőtlenek és betegek közöttetek sokan, és ezért halnak meg számosan. Mert ha mi magunk ítélnénk meg önmagunkat, nem esnénk ítélet alá. De amikor az Úr ítél minket, akkor nevel, hogy a világgal együtt el ne vesszünk. Azért tehát, testvéreim, ha evésre egybegyűltök, várjátok meg egymást. És ha valaki éhes, otthon egyék, hogy ne ítéletre jöjjetek össze. A többiről majd akkor rendelkezem, ha hozzátok érkezem.
1Korinthus 11:1734

 

YouTube: megnyitás
Hang: megnyitás

Az úrvacsora egy titok, ahogy maga Jézus küldetése, szolgálata is az volt. Bár próféciák jelezték eljövetelét, annak idejét és módját csak Isten tudta pontosan.

Mi, emberek azt gondoljuk, a titkokat meg kell fejteni, de minél mélyebbre ásunk, annál távolibb a megértés.

Jézus az utolsó (úr)vacsoránál akkor még felfoghatatlan, érthetetlen dolgokat osztott meg a tanítványokkal: elmondta, hogy mi fog történni. Majd a kenyér megtörése után arra biztatta őket: „ezt cselekedjétek az én emlékezetemre”.

 Az úrvacsora szent és sérthetetlen. Azért adta Isten, hogy a világ emlékezzen arra, ami azon az éjszakán történt. Az úrvacsora nem egy lakoma, hanem emlék egy olyan csodára (a megváltásra), amit fel sem tudunk fogni. Jó alkalom arra, hogy magunkba nézzünk, megvizsgáljuk magunkat, hisz lelkünk állapotától függően áldást vagy átkot vehetünk vele.

Az önvizsgálat lényege, hogy felismerjük azokat a dolgokat az életünkben, amik eltakarják előlünk Istent. Amikor ezeket bűnként megvalljuk, leesnek a leplek, és Isten szabadságot tud adni.

 A bűn homálya az ellenségnek kedvez. Rendszeres önvizsgálat és bűnbánat mellett azonban nem kell ítéletre mennünk, hisz Jézus váltsága egy előrehozott ítélet bűneink bocsánatára. Úrvacsora alkalmával erre emlékezünk: a bor és a kenyér a megváltás jelei, a megtört testre és a kiontott vérre mutatnak.

 Mikor Jézus a földre jött, kikerült a mennyből az, aki soha nem volt a mennyen kívül. Vér keringett az ereiben egy szellemi lénynek. Értsük meg, mekkora szeretet dolgozott értünk, értékeljük az úrvacsorát!